Saturday, September 24, 2011

Pre-Wedding

Harini adik kita Memey kawen dengan abang kita Normiang eh Norman. Typo pulak.
So, selamat pengantin baru moga bahagia ke anak cucu. 
******


Sekarang ni memang trend bakal-bakal pengantin ni dok potoshut pre-wedding kan? Motip? Ikut trend? Heh. Gua konsider pre-wedding yang bakal pengantinya pakai baju pengantin, memang tak menyempat-nyempat nak bergelar pengantin kan? Hilang seri la weyy!! Masa kecik-kecik dulu mak lu tak ajar ke "JANGAN DOK TRY SANGAT KASUT RAYA TU SEBELUM RAYA. NANTI HARI RAYA TERUS JADI TAK LAWA.". Same goes to wedding. Jangan dok menerai begambar sangat dengan bakal-bakal lu, takut nanti hari kenduri hilang seri plak. 

Gua konsider gambar pre-wedding macam gambar kapel jahh.. Takdak ikatan apa-apa lagi. So takpayahla dok bizi peluk sana sini pegang sana sini. Malu ok! Malu! Gua plak yang malu menengoknya. Gua bukan setazah semanis kurma. Kalau gua ada slot khas dalam tibitiga tu, dah lama gua melahar sekor-sekor. Budaya elok takmau ikut. Budaya pelik-pelik ni nak sangat follow!









Nota: Cubala ber pre-wedding dengan bakal mak mentua, pak mentua, dan sedara mara. Nanti hari kenduri depa ni la yang bizi layan tetamu lepastu jadi sememeh bila begambar dengan pengantin. Kesian ok! Bagi gua gambar kawen itu gambar warisan zaman berzaman. Malu opah atok wan tok bila cucu cicit tengok gambar sememeh depa di hari bahagia mak bapak cucu depa. 




p.s: sapa nak bejoyah dengan gua, add kat twitter deh.. @jleina

10 000 000 vote Jelina utk ABPH 2010:

Amanina said...

gambar post-wedding je pun okay lahhh :P itupun biar muhrim kite je ambikkan gambar.

~najwa~ said...

nak tgk gambo pre wedding jelina. Pheww~

Waqheh said...

dulu mak gua pesan bab kasut baju raya jgn terai kerap sgt sebelum raya..gua plak pesan kat diri gua, jgn pakai sebelum raya..nanti dah raya pakai dah xde seri sebab dh hilang dara..

Cik Ina Do Do Cheng said...

arwah mak cik ina bukan setakat tak bagi terai baju atau kasut raya, habis langsir pun tak bagi pasang sebelum raya.

.sweet-ants. said...

normiang & memek bukan dah kawen ke??


p/s: jelina i dah follow twitter u ;)

karatz said...

jeli...dr entry ni maka gua dah tau lu dah bnyk berubah sebab dulu lu kejam.

gua x suka orang bergambar pre-wedding ni bukan sebab apa.gua rasa membazir.mmg la potograper masyukk,tu pada gua lah.tp kalau kena kat gua,jgn kata pre-wedding..pre-tunang pun gua nak buat!

Fina Fento said...

menyampah oh berbaju pengantin bagai padahal baru amek gambar pre-wed ja. dah jadi barat pulak. hmph.

JelinaJoli said...

@amanina: terai pon xboleh, apatah lagi nak pakai... hahahhahhaa


@cheng: komfem rumah lu langsir pasang pagi raya kan??


@ants: kawen dah. nikah belom. ayat klishe



@karatz: berkat bulan raya gua berubah.. job tetap job weyy!!! seri depa, depa punya pasai!



@fina: pemikiran barat lebih urban

~iz~ said...

biar la..asal mereka bahgia..hukk

Rina (◕‿◕)✿ said...

setuju sangatt amendelaaa pre wedding =_="